Sunday, April 15, 2007

Blogger cu 3 coloane

Pt ca sidebar-ul incepuse sa mi se aglomereze ingrozitor de mult si pt ca nu am inteles de ce Bloggerul nu ofera si un template cu 3 coloane, m-am hotarat sa incerc un mic "hack". Asa ca uitandu-ma cu jind la spatiul gol si nefolosit din stanga, mi-am suflecat manecile si mi-am bagat nasul in codul paginii. Rezultatul il puteti si voi observa, fiind o reusita :D

M-am gandit ca informatiile ar putea fi utile multora care folosesc Blogger si se lovesc de aceeasi problema a lipsei spatiului util, asa ca aveti mai jos un mic tutorial.

Nu-mi asum responsabilitatea pt eventualele probleme care pot aparea, asa ca sa nu va aud ca v-am busit blogul ! :D Ar fi bine sa va faceti un back-up inainte de a va apuca sa faceti modificarile.
Ar trebui sa aveti cateva cunostiinte CSS cand va apucati de treaba, dar nu este obligatoriu, pasii necesari fiind destul de simplu de urmat.

1. Logati-va pe Blogger si mergeti la Layout > Edit HTML


2. Cautati sectiunea unde sunt definite wrapper-ele. Aceasta arata cam asa:

#outer-wrapper {
width: 750px;
...
}
#main-wrapper {
width: 400px;
margin-left: 20px;
...
}
#sidebar-wrapper {
width: 150px;
float: right;
...
}

- Va trebui sa definim wrapper-ul pt noua coloana. Copiati dupa cele 3 de mai sus codul pt noua coloana:

#newsidebar-wrapper {
width: 150px;
float: left;
word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
}

3. Acum trebuie sa facem modificarile in body pt noua coloana. Cautati sectiunea de div-uri care arata asa:
*Nota- in loc de caracterul "@" va fi caracterul "<". A trebuit sa fac aceasta inlocuire pt ca altfel nu puteam sa postez codul.

@div id='main-wrapper'>
@b:section class='main' id='main' showaddelement='no'>
@b:widget id='Blog1' locked='false' title='Blog Posts' type='Blog'/>
@/b:section>
@/div>

@div id='sidebar-wrapper'>
@b:section class='sidebar' id='sidebar' preferred='yes'>
@b:widget id='BlogArchive1' locked='false' title='Blog Archive' type='BlogArchive'/>
@/b:section>

- Adaugati deasupra celor doua codul pt noul sidebar:
*Nota- dupa ce copiati codul de mai jos in HTML, inlocuiti caracterul "@" cu caracterul "<" !!!

@div id='newsidebar-wrapper'>
@b:section class='sidebar' id='newsidebar' preferred='yes'>
@b:widget id='NewProfile' locked='false' title='About Me' type='Profile'/>
@/b:section>
@/div>

- Dati Save Template si acum daca mergeti la Template->Page Elements , Layout-ul Template-ului vostru ar trebui sa va permita sa adaugati elemente si in coloana din stanga. Cam asa ar trebui sa arate:


- Daca doriti sa redimensionati cele 3 coloane, va puteti juca putin cu definirea numarului de pixeli alocat pt fiecare, in sectiunea de wrappere de la punctul 2.
Eu folosesc : outer-wrapper: 820 , main-wrapper: 410 , sidebar-wrapper: 180 , newsidebar-wrapper: 180. Aveti grija ca dimensiunea pt outer-wrapper sa fie cu 20-30 pixeli mai mare ca main+sidebar+newsidebar.
Pt a mari si caseta cu titlul (header-ul), modificati pixelii la #header-wrapper. Eu folosesc 830 pt acesta. La fel si pt footer.
Daca nu setati cum trebuie aceste valori, este posibil ca elementele sa iasa din pagina sau sa fie afisate aiurea. Sfatul meu este sa le lasati pe cele default sau sa le folositi pe ale mele (ale mele sunt pt o vizualizare corecta pana la o rezolutie minima de 1024x768).

Cam asta este tot, sper ca v-am fost de ajutor. Bucurati-va de noul spatiu. Daca va simtiti generosi, nu uitati ca accept donatii de cafea, Pepsi si tigari. Assos Gold fumez :D

Si sa va delectez si cu o poza izvorata din subconstientul meu, care habar nu am ce reprezinta, dar simt eu ca are legatura cu postul asta :D

8 comments:

Le Mak said...

mii de multumiri pentru acest post :-*

silvana armat said...

multumesc mult de ajutor. Voiam de mult timp sa mai adaug o coloana blogului, dar cum nu ma pricep deloc la coduri HTML imi prindeam urechile :-)

Cu ajutorul tau a fost floare la ureche... :-) Multumesc inca o data

AlwaysGreen said...

multumiri......deja pe doua coloane ajunsesem sa forez prin groapa marianelor( chiar ma gandeam la un mouse cu scroll de 2x mai mare:)).....no acu cu ajutorul tau ma apuc sa crosetez la 3 maini...finally :)

DIANA said...

Multumesc foarte mult pentru subiectul acesta.Mi-a fost de mare ajutor.Mi-am "stricat" de multe ori blog-ul cu fete luate din internet si a trebuit tot timpul sa o iau de la capat.Acum am reusit sa fac trei coloane,si a fost chiar usor.super -bine explicat!!!

Photo said...

Buna. Am incercat cum ai spus si nu imi da cum trebuie. Nu stiu din ce cauza. Id meu este: norbi_bidi
Te rog sa ma contactezi sa putem vorbi. Multumesc!

bogdan said...

Mda, se pare ca e ceva in neregula da nu stiu ce. Mi-a dat urmatorul mesaj. "Nu vă putem salva şablonul
Vă rugăm să corectaţi eroarea de mai jos şi să ne înaintaţi şablonul dvs. din nou.
Noul id de widget „NewProfile” este nevalid pentru tipul: Profile"

Mentionez ca am mai facut ceva modificari privitoare la redimensionarea header-ului si a corpului de postari (am umblat la dimensiunea in pixeli)
Din cate inteleg eu din mesaj se pare ca exista o incompatibilitate cu profilul.
Poate ma poti ajuta cu o sugestie ceva
Blogul meu este http://boitanflorin.blogspot.com/

Multumesc

Anonymous said...

Hello everybody! I do not know where to begin but hope this site will be useful for me.
I will be glad to get any help at the beginning.
Thanks in advance and good luck! :)

Anonymous said...

Hiya everyone, I just signed up on this incredible community and wished to say hey! Have a wonderful day!