Wednesday, August 3, 2016

Cum iti inmatriculezi masina in Romania

 E frumos. Da' nu prea...

 Am ajuns la 7:30 la inmatriculari in Pipera, cu ochii crapati de somn. Am zis mama, ii sparg, o sa fiu primul la usa. Siiigur ca da... Mai erau doar vreo 200+ de oameni inaintea mea deja. Adica toata partea de trepte din fata pline plus juma' de parcare coada. Zda' ma-sii, deja mi s-au umectat bujiile cand am vazut.
Am pus alarma la mobra si m-am pus ca oaia, spasit, la coada. M-am felicitat totusi pt ca am ajuns mai devreme. Pana la 8 s-a dublat coada si deja se unea cu aia de la permise de pe partea cealalta a cladirii. Avantajul era totusi ca la coada ailalta sunt o gramada de pustoaice care stau sa dea sala.

 Se facu' 8. Tot puhoiu ala intra in cladire printro usa pe care incape o singura persoana. Sau eu plus o doamna foarte pufoasa care m-a lipit aproape de geam... Deja cand ai ajuns la ghiseu e coada pana la peretele din spate. Pe 3 randuri. Unde sunt jihadistii cand ai nevoie de unu ?... Ma gandeam ce s-ar intampla daca dau jos rucsacu din spate si strig un Allahu Akbar. La ce moaca am e posibil sa fi ramas singur pe acolo :D

 Da' te pui deprimat la coada si stai. Si stai. Si sa-mi bag ceva cat staaaai! Noroc ca te mai destresezi nitel ascultand ce mai vorbeste lumea pe langa tine in bisericute, afli ca nu e bine sa iti iei benzinar ca consuma, te mai destinzi la un meci intre cei de la coada si samsarii care vin cu cate 5 dosare si incearca sa se bage pe harneala in fata, etc. Si toata lumea intreba unde e altaru la care tre sa aprinda o lumanare ca sa'i fereasca Domnu sa nu prinda in fata pe vreunul care are de inmatriculat vreo 20j de masini pe firma.

 La 11, cu picioarele tremurand deja, am ajuns si eu in sfarsit la o tanti cu motz de la ghiseu, care tot disparea 5-10min dupa fiecare 2 clienti. Cred ca mancase vreun pepene ceva aseara si cu cafeaua de dimineata nu iesise chiar ce trebuia.
Si lua la lins dosaru' meu. Sa dea draq, nici la Bac nu am avut asa emotii... Daca imi zicea ca iar imi lipseste vreo parafa muream cu motzu ei in mana. Rasuflu usurat, e oke. Ce numar vreti ? B bla bla numar. 85 lei.
Decartez banu' si imi da o hartie, ca o reteta scrisa de vr'un doctor. Incerc sa descifrez daca nu a gresit numarul. Pare oke. Si vine bomba...

 Veniti luni dupa numere. Mi s-a pus chifteaua de aseara in gat. Acordez cu greu o onomatopee... Haaauh ??! E marti azi, zic. Ieri a fost luni.
Ma linisteste. Nu, nu, lunea viitoare ! Ca sunt multe.
Ah bun. Saru'mana... Iau casca, pun privirea in gresie si plec resemnat. Sa dea dracii si sa fac burticarie ca tanti cu motz daca mai inmatriculez io vreo masina, drujba sau ceva motorizat in urmatorii ani... sau nu in romania cel putin.


• Si sa fac si un rezumat, poate e de folos, cu ce inseamna inmatricularea intro tara aproape bananiera in devenire:
- Sa incep cu aia buna - de vreo luna NU mai trebuie mers la RAR pt identificare daca masina e deja inmatriculata in tara. Yeei.
- Circa financiara, ca nu cumva sa nu platesti statu pt bunul tau. Cam 1-2h pierdute. Si tre sa platesti impozitul si ce mai ai pe acolo (amenzi & stuff). Recomandare - e mai liber dupa'masa.
- ANAF. 1h30 la coada plus 10 zile sa imi dea dovada de taxa de poluare platita. In 2016. Le ia 10 (zece) zile sa scoata o foaie. 10 zile. 2016. Iar dupa alea 10 zile mai stai inca 1h la coada sa primesti foaia...
- Taxa de inmatriculare (60 lei) - faceti cont pe ghiseul.ro si platiti online. Taxa de talon (37 lei parca), nu se mai plateste la CEC ci la trezorerie sau posta (au un ghiseu si la ei in sediu in Pipera, dar e coada...). Si taxa de numar preferential (85 lei), se plateste la tanti la tejghea cand depui dosarul (daca nu ai nororcul sa prinzi o zi in care nu au chitantier si platesti la alt ghiseu de prin cladirea lor).
- Pipera inmatriculari. 4h la coada plus o saptamana daca vrei sa fii boss si sa ai nr smecher. Daca stiam ca stau cu conserva atat in parcare macar o spalam si io inainte sa nu rada vecinii de mine...


Sa aveti o zi mai faina decat a fost a mea. Have fun. Si o gura de aer curat


No comments: